gierka.pun.pl

Forum prywatne studentów IS AGH


#1 2009-02-24 22:40:27

sendivogius

Administrator

Zarejestrowany: 2009-02-24
Posty: 3

Klasy - wersja alfa

----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Surowce----------------------------------------------------------------------------------------------
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
ISurowiec
Abstrakcyjna klasa reprezentujaca dowolny surowiec

ISurowiec1: ISurowiec

ISurowiec2: ISurowiec

ISurowiec3: ISurowiec


-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Budynki----------------------------------------------------------------------------------------------
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------

IBudynek:
Abstrakcyjna klasa reprezentujaca dowolny budynek dowolnej rasy
Atrybuty:
    -wytrzymałość (hp)
    -obrona przed atakiem bezpośrednim
    -obrona przed atakiem z dystansu
    -czas budowania
    -wymagane surowce

IBudynekRekrutujacy
Abstrakcyjna klasa reprezentujaca budynki w ktorych sie rekrutuje jednostki
Atrybuty:
    -lista jednostek

IKoszary: IBudynekRekrutujacy
Abstrakcyjna klasa reprezentujaca budynek do rekrutowania jednostek naziemnych atakujacych bezposrednio

IStrzelnica: IBudynekRekrutujacy
Abstrakcyjna klasa reprezentujaca budynek do rekrutowania jednostek naziemnych atakujacych z dystansu

IDok: IBudynekRekrutujacy
Abstrakcyjna klasa reprezentujaca budynek do rekrutowania jednostek wodnych

ICentrum: IBudynek
Abstrakcyjna klasa reprezentujaca budynek główny
Atrybuty:
    -ilość zapewnianych miejsc

IDom: IBudynek
Abstrakcyjna klasa reprezentujaca budynek który zwiększa maksymalną ilość miejsc

IWieza: IBudynek
Abstrakcyjna klasa reprezentujaca budynek obronny
Atrybuty:
    -zasięg
    -atak

ILaboratorium: IBudynek
Abstrakcyjna klasa reprezentujaca budynek do odkrywania ulepszeń cywilnych?
Atrybuty:
    -lista ulepszeń

IKuźnia: IBudynek
Abstrakcyjna klasa reprezentujaca budynek do odkrywania ulepszeń wojskowych
Atrybuty:
    -lista ulepszeń

IMagazyn: IBudynek
Abstrakcyjna klasa reprezentujaca budynek do ktorego znosi się surowce


-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Jednostki--------------------------------------------------------------------------------------------
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------

IJednostka
Abstrakcyjna klasa reprezentujaca dowolny jednostke dowolnej rasy
Atrybuty:
    -wytrzymałość (hp)
    -obrona przed atakiem bezpośrednim
    -obrona przed atakiem z dystansu
    -atak (bezpośredni)
    -szybkość poruszania się
    -wymagane surowce

ICywil: IJednostka
Abstrakcyjna klasa reprezentujaca dowolny jednostke cywilna

IZbieracz: ICywil
Abstrakcyjna klasa reprezentujaca dowolny jednostke zbierajaca surowce
Atrybuty:
    -szybkosc zbierania surowców

IWojak: IJednostka
Abstrakcyjna klasa reprezentujaca dowolny jednostke wojskowa

ILomotnik: IWojak
Abstrakcyjna klasa reprezentujaca dowolny jednostke wojskowa atakujaca bezpośrednio

IDystansowiec: IWojak
Abstrakcyjna klasa reprezentujaca dowolny jednostke wojskowa atakujaca z odległości
Atrybuty:
    -atak z odległości


-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ulepszenia-----------------------------------------------------------------------------------------
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------

CUlepszenie
Abstrakcyjna klasa reprezentujaca dowolne ulepszenie
Atrybuty:
    -wymagane surowce
    -czas "odkrywania"
    -działanie

CUlepszenieCywilne: CUlepszenie
Abstrakcyjna klasa reprezentujaca dowolne ulepszenie cywilne

CUlepszenieWojskowe: CUlepszenie
Abstrakcyjna klasa reprezentujaca dowolne ulepszenie wojskowe


-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Informacje, uwagi, pytania--------------------------------------------------------------------
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Każda rasa tworzy konkretne jednostki/budynki poprzez dziedziczenie odpowiedniej klasy i implementacje jej metod wirtualnych
Wprowadzając podział na jednostki latające, ziemne i wodne, pasowało by mieć to jakoś uwzględnione w klasach. Można by to zrobić wprowadzając dodatkowe klasy CLatajaca, CPlywajaca i CChodzaca, i każda konkretna jednostka by dziedziczyła po 2 klasach: jedna to Łomotnik/Dystansowiec, a druga Latacz/Pływacz/Chodziarz. Nie wiem tylko czy to ma jakiś większy sens i czy nie skomplikuje to za bardzo projektu.
Można wprowadzić klasę najbardziej podstawową CCokolwiek, po ktorej dziedziczą poszczególne klasy bazowe budynków, jednsotek itd. Pytanie tylko czy to ma sens?
Obecnie jest tylko jedna jednostka cywilna (do zbierania) i wprowadzenie klasy CCywil może sie wydawać sztuczne, ale umożliwia to dodanie kolejnych jednostek jak nam na to przyjdzie ochota. Jak zostawimy tylko zbieracza to mozna usunąc.
Założyłem, że jednoski atakujące z dystansu mogą również atakować bezpośrendio.
Nie mam pomysłu jak rozwiązać problem ulepszeń, a dokładniej jak opisać działanie. Jak rozróżnić że to daje bonus do ataku, a to do szybkości zbierania surowców, a jeszcze jakieś powoduje szybsze tworzenie jednostek. Nie wiem czy wprowadzać jakies rozróżnienie na ulepszenie jednostek i budynków.
Nie napisałem jeszcze jakie metody powinny mieć klasy, ale tego mi się już dzisiaj nie chciało Dopisze "wkrótce"

Wybaczcie że takie długie i że nie chciało mi się rysować diagramu dziedziczenia do tego, to także "wkrótce" się zrobi

Offline

 

#2 2009-02-25 11:04:56

Chrupek

Administrator

Zarejestrowany: 2009-02-25
Posty: 8

Re: Klasy - wersja alfa

Rozmawiałem z Jackiem i mam parę pomysłów, po częsci przedyskutowanych.

- Co do ulepszeń, propozycja jest taka żeby zrobić klasy Rasa1, Rasa2 i żeby ulepszenia były metodami tej klasy, a także żeby te klasy zawierały listę budynków i jednostek dla poszczególnych klas.
- Imo dobrym pomysłem jest zrobinie osobnych klas dla jednostek naziemnych, latających i pływających, wtedy będziemy musieli ruchem jednostek przejmować się tylko w tych 3 klasach, reszta sobie podziedziczy.
- Proponuje zrobić nadrzsendą klasę, np. Render, która nam bedzie odpowiadała za wyświetlenie jednostki na planszy, pola powiedzmy jakiś wektor pozycji, jakaś grafika, metoda publiczna rysuj.

Jak ktoś może to niech wydrukuje ten temat na dzisiejsze spotkanie.

Offline

 

#3 2009-02-25 11:07:37

luke

Administrator

Zarejestrowany: 2009-02-24
Posty: 14

Re: Klasy - wersja alfa

Wydaje mi się że jednostki naziemne w zupełności by wystarczyły. Nie ma co szaleć

Offline

 

#4 2009-02-25 11:14:08

Chrupek

Administrator

Zarejestrowany: 2009-02-25
Posty: 8

Re: Klasy - wersja alfa

Ale jednostki naziemne, są najtrudniejsze do napisania, jak już to bedziemy mieli to napisanie klas jednostki latającej i pływającej to będzie pikuś.
Nie koniecznie musimy od razu implementowac te jednostki ale takie rozwiązanie z tym podziałem pozwoli nam je ew. łatwo dodać.

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.osiedlesosnkowskiego.pun.pl www.reggae.pun.pl www.gierki.pun.pl www.animp-shaiya.pun.pl www.witch.pun.pl